Ricardo Leiva Soto

[email protected]

Títulos o grados académicos

• Doctor en Comunicación, Universidad de Navarra, España.

• Postítulo Tópicos de Macroeconomía, Facultad de Ciencias Económicas, Universidad de Chile.

• Máster en Periodismo Profesional, Universidad Complutense de Madrid, España.

• Diploma en Métodos Cuantitativos de Investigación (Estadística), Universidad Diego Portales, Chile.

• Periodismo, Universidad Diego Portales, Chile.

 

Palabras clave

Marketing advertising effectiveness newspaper reader

Cursos o Cátedras que imparte

  • Marketing.
  • Audiencias.
  • Reportaje Escrito.
  • Estadística.
  • Seminario de Investigación.
  • Comunicación Estratégica.
  • Manejo de Crisis.

Dedicación

  • Profesor hora.

Publicaciones

3

h-index

  • A Persistent Gender Bias in Chilean Press

  • Revisiting consumer-responses models

  • The use of conjoint analysis in revealing preferences for hiring

  • Economic indicators affecting the media reputation of a country:

  • Young Hispanics’ motivations to use smartphones: A three-country comparative study

Proyectos de investigación

0

Activos

1

Finalizados

  • Usos y gratificaciones de los celulares entre los menores chilenos

Apariciones en Medios

  • The hanged, the viral that now worries the PDI

  • TFAS Cultivates Freedom and Young Leaders in Latin America

  • Four out of ten children spend more than three hours a day connected to the internet